Ralph Lambrix

Hallo,

Ik ben Ralph Lambrix ik ben 38 jaar oud ben geboren in Maastricht maar woon nu al 15 jaar in Neerharen/Lanaken.
Ik heb twee fantastische zoontjes van 4 en 7 jaar oud.
Ik werk als management assistent Sales bij Heuts Automaterialen/GHS Automotive.
In Augustus 2015 zat ik in Spanje samen met mijn gezin op het terras.
Ik had toen net met mijn partner besloten dat het beter was om uit elkaar te gaan.
Omdat we beiden beseften dat we uit elkaar gegroeid waren.
Dit was natuurlijk niet niks en heeft er bij mij flink ingehakt.

Diezelfde vakantie zag ik via facebook een bericht langs komen van een collegaatje die een halve marathon ging lopen op Formentera gecombineerd met een 5-daagse mini vakantie.
Ik wou meteen mee de uitdaging aan, nieuwe mensen leren kennen, onbekende locatie en voor mij het allerbelangrijkst een sportief doel waar ik naar toe kon leven en trainen.
Hardlopen was al een hobby van mij maar nooit meer dan 10km, dus er moest getraind worden.
Veel mensen zullen het niet begrijpen maar hardlopen is top, je doet je schoenen aan je gaat de deur uit en kunt beginnen.
Voor mij de ultieme manier om je hoofd leeg te maken wat ik ook erg nodig had en mij heel goed heeft geholpen in het proces om mezelf weer te vinden.

Via Training Maastricht was er een perfecte begeleiding tijdens de voorbereiding naar de race toe.
Zo werd er een conditie test gedaan om te kijken waar iedereen stond, en van hieruit werd er een trainings schema gemaakt. Ook werd er gekeken naar je loopstijl of deze misschien efficiënter kon.
Onze trainer Tunde Leidsman is zelf een top sprinter op europees top niveau, buiten dat hij dus verstand van lopen heeft is het ook een fantastische kerel.
Na met een deel van de groep enkele lopen te hebben gedaan (mescherbergloop 10km en 14km op het race circuit van Francochamps) kwam 12 mei steeds dichter bij.
Door goed te trainen en naar mijn lichaam te luisteren was ik in topconditie, heb me nog nooit zo fit gevoeld. Verder had ik er ontzettend veel zin in.

We zijn dus 12 mei vertrokken met 17 volwassen en 5 lieve kleine kinderen naar Formentera.
Voor mij allemaal nieuwe mensen op mijn collegaatje na.
Je weet niet wat je moet verwachten want alles is nieuw.
Voordat ik verder ga wil ik zeker Vief van Travel Counsellor bedanken, want echt werkelijk alles was top geregeld. De locaties waar we zijn geweest, het appartementen complex, het eten alles klopte.
Voelde me net een professioneel topatleet. En mensen wat is Formentera een mooi eiland, wat mij vooral opviel is dat alles er zo puur was en nog niet zo commercieel.
Je leert de groep kennen en dan merk je dat iedereen zijn eigen verhaal heeft om dit te doen.
En dat vond ik erg mooi om mee te maken en deel van te zijn.
De groep was echt top en denk dat het altijd vrienden zullen blijven waar ik graag contact mee wil blijven houden. Ik had met trainen een tijd gelopen van 1:50.15 gelopen op de volle 21.1 km.
Mijn doel was daar om te genieten van mijn race maar ook wel onder die 1:50 te lopen.

Op de dag van de race zelf hebben we eerst in de middag met zijn allen een heerlijke zelfgemaakte pasta voorgeschoteld gekregen als kracht voor,
daarna ben ik met mijn kamer genoot gaan rusten op de kamer om ons voor te bereiden op de race.
Om 15:30 zijn we vertrokken naar het start punt, toen we daar aan kwamen moesten we nog 1:30 uur wachten, maar met deze gezellige groep vloog de tijd voorbij.
17:30 zijn we gestart, ik wist dat het fysiek goed zat dus ik heb meteen vol gas gegeven.
De race wat ik gelopen heb was heel speciaal voor mij, alles zat er in. Het prachtige uitzicht van het eiland en de zee, een flink stuk emotie kwam eruit omdat de laatste 8mnd in mijn hoofd voorbij flitste.
Maar ik wou knallen en na de race het kunnen afsluiten, dat was mijn doel. Ik heb een ongelofelijke race gelopen en kwam binnen op 1:44.57 voor mij een top tijd met een gemiddelde van 12km per uur.
Het gevoel dat ik kreeg toen ik over de finish kwam is onbeschrijfelijk, voor dat gevoel doe je het.
Trots op mezelf dat ik dit gedaan had en een overwinning op me zelf.

De dag erna zijn we met de hele groep naar een strand tent geweest waar we paella hebben gegeten en heel veel sangria hebben gedronken.
Dit was de ideale afsluiting voor een top weekend, en als klap op de vuurpijl ben ik niet alleen verliefd geworden op het eiland maar ook nog op een super leuke dame.
Voor mij dus een weekend waarvan ik denk dat het nooit overtroffen kan worden.

Graag wil ik de hele groep bedanken voor hun aanwezigheid, jullie zijn allemaal toppers.
Training Maastricht wil ik bedanken voor hun super begeleiding zodat ik topfit aan de race kon beginnen.
En als laatste Vief van Travel Counsellor voor alles zo perfect te regelen.
Het was Top………

Living my life, love running.